VÁLTOZÓ VILÁG

VV EXTRA

MÉG TUDÁS

EMBER

KÖZÖSSÉG

VVM

 

A mai nap, részletesen  

Támogatásod?

Számít!

 

Az év napjai - A napok enciklopédiája

Október 21.

Történelem | Jog | Életmód | Földrajz | Kultúra | Egészség | Gazdaság | Politika | Mesterségek | Tudományok

 

Egyéni keresés

 

 

AZ ÉV 365+1 NAPJA

Az oldalon

Névnap, születésnap

Nemzetközi...

Hazai...

Külhoni ünnep

Ez történt

Szép és örömteli...

Szokások, legendák

A nap a Változó Világban

Ismeretek, érdekességek

Tanácsok, tudnivalók

Ajándék ez a nap

Ajánlott irodalom

A TUDÁS 365+1 NAPJA

Október 21.

Az elmés ember gyakran nagy zavarba jönne az ostobák társasága nélkül.

La Rochefoucauld

A világ bölcsessége :: A népek bölcsessége :: A világ bölcselői

   Október 21.  

A nap Budapesten kel 6.11-kor, nyugszik 16.45-kor

A holdkelte adatai  évről-évre változnak. A nap- és holdkelte ma

Ez az év egyik napjának oldala!

A mai naphoz az oldal tetején található link vezet.

Az időjárás :: A naptárról :: Saját naptár :: A nap fotója

 

Ősz van, alkonyat...

Édessé aszalódik

a nyár emléke...

Szimeonov Todor

 

   

 

 

 

 

Euripidész – Mulass, igyál s a mai napot mindig is tartsd magadénak, mert sorsé a többi nap.

Kapitány Nekem minden új nap egy új nagyszerű feladatot jelent.

Professzor – Számomra minden nap egy esély.

Doktor – Én ajándéknak élem meg az új napot.

Mester – A nap az örökkévalóság rám eső fele.

Beszélgetések

 Kert – Egy boldogabb világért

Az élvezetek

   

A nap képe:

Astronomy

Earth Science

EarthShot

National Geographic

 

 

 

Ajándék?

Kedves ajándék? Ez lehet egy kellemes, jó hangulatú vacsora egy étteremben. Mikor ajándékozta meg házastársát egy ilyen programmal?

Ajándékot adni

 

Napi séta

Murin An (Kyoto, Japán):  A japánok mindig zavarba jönnek, ha határozott különbséget kell tenniök építészet, kertészet és természet között. Számukra a természet bármely kiemelt része máris kert, ahogy egy faág kész ikebana. Az emberi konstrukciók szorosan kapcsolódnak természeti környezetükhöz, az ösvény kikerüli a fákat, az épület igazodik a domborzathoz: szervesen egészítik ki egymást. A városi szűk udvarokban sem kényszerítik szabályos rendbe a természetet. Inkább sejtetik, emlékeztetnek rá néhány jellegzetes fával, sziklával, virággal. A kert elengedhetetlen tartozék, és bármilyen kicsiny is, elég nagy ahhoz – mondják –, hogy rásüssön a holdfény. Ha végképp nincs egy talpalatnyi föld sem, akkor egy tálcán is lehet miniatűr kertet rendezni (hako-niva), egy cserépben törpe fát – soha szobanövényt! – nevelni. A természet modelljét készítik el a rendelkezésre álló kis területen – esetleg hátteret kölcsönöznek hozzá, hogy nagyobbnak tűnjék.

AI Bardelli, Giorgio G., Ildos, Angela S.: A világ legszebb nemzeti parkjai, 2001

 

 

 

Az interjú

 

Az erdők

 

BLM

 

Bono

 

 

 

1949

1970

1980

2008

Az év könyve

 

 

 

Gundel

étterem

1146 Budapest, Állatkerti út 2.

VVIP-GT

   

 

 

 

Nemzetközi ünnep, emléknap, esemény

  

 Változó dátumú ünnepek, emléknapok

ENSZ-naptár

UNESCO-naptár

WTO-naptár

CFR-naptár

EBESZ-naptár

 

     

 

 

X

Hirdetés X

 

 

   

 

 

 

Hazai ünnep, emléknap, esemény

 

 Változó dátumú ünnepek, emléknapok

 

Őrizzük a régi, alkossunk új ünnepi hagyományokat!

 

     

 

 

 Vajon az Advent

mikorra esik idén?

Mikorra esik a katolikus egyház által ünnepelt Advent négy napja, ezzel együtt a Bronz-, Ezüst- és az Aranyvasárnap, megtudhatod itt

De van egy legalább ennyire szép ünnepsor: saját gyermekeitek várásának nagy pillanatai.

Ti tudhatjátok, mikorra esnek ezek!

Ünnepeljétek!

 

   

 

 

 

Külhoni ünnep, emléknap, esemény

  

 Változó dátumú ünnepek, emléknapok

 

 

Világ Útmutató és Címtár

 

 

 

Görögország [ EUVV ] – a függetlenség napja

Szomália – a forradalom évfordulója

 

 

 

 

X

Hirdetés X

 

 

 

   

 

 

 

Ezen a napon történt

 

On this day:

...in tech

in music

...in BBC

...in NYTimes

 

 

2008  Leállítják egy svéd atomerőmű egy részlegét, miután egy másik ugyanolyan reaktorban megrepedtek a szabályzó rudak. 2008 októberének további hírei

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Névnap

A név

 

 

Született

 

Életrajzok

Hányadiknak születtél?

(Vagyis hányan éltek a Földön születésedkor?)

Mennyit éltél meddig?

 

 

 

Csillagjegy

 

 

 

 

 

Ezen a napon ünnepelt nevek:

Celina, Hiláriusz, Kende, Klementina, Orsika, Orsolya, Viátor, Zsolt

 

Ezen a napon született:

1764 – Bihari János cigány származású magyar zeneszerző, hegedűművész (Megh. 1827) –   

1772 – Samuel Taylor Coleridge angol költő, kritikus és filozófus (Megh. 1834)

1790 – Alphonse de Lamartine francia romantikus költő, liberális politikus, (Megh. 1869)

1833 – Alfred Bernhard Nobel svéd kémikus, mérnök, feltaláló, gyáriparos, a Nobel-díj megalapítója (Megh. 1896)

1839 – Georg von Siemens a Deutsche Bank megalapítója (Megh. 1901)

1846 – Edmondo De Amicis olasz író, publicista (Megh. 1908)

1861 – Klupathy Jenő fizikus, az MTA tagja, a gyakorlati fizika kiemelkedő alakja(Megh. 1931)

1878 – Krúdy Gyula magyar író (Megh. 1933)

1883 – Jány Gusztáv vezérezredes, 1942–43-ban a 2.magyar hadsereg parancsnoka. (Megh. 1947)

1912 – Juan Gyenes (Gyenes János) fotóművész (Megh. 1995)

1912 – Solti György (Sir George Solti) karmester, zongoraművész (Megh. 1997)

1927 – Körmendi János Jászai Mari-díjas színész, Érdemes és Kiváló művész (Megh. 2008)

1950 – Toller László magyar politikus, Pécs polgármestere (1998-2006) (Megh. 2010)

 

Ez a nap az állatöv Mérleg jegyéhez tartozik.

 

 

 

 

Ó, Romeo, mért vagy te Romeo?

Eh, mi a név? Mit rózsának hivunk,

Bárhogy nevezzük, éppoly illatos.

Shakespeare

Az embereknek nevet adtok,

és a nevekkel nagyra vagytok,

pedig a lélek zugain

valami mindig anonim.

Goethe

 

Nevek eredete és jelentése

 Az Élet Útmutatója

Az ember

A magzat

A csecsemő

 

   

 

 

 

A nap szép és örömteli pillanatai

 

Irodalom

Olvastál ma már?

 

Nyitott ajtók

 

[ Szóló felület ]

 

 

 

Babits Mihály

Mese a nagyvilágról

És így képzelem, hogy Sokrates és Phaidros folytathatnák a párbeszédüket:

Phaidros: Ó Sokrates! ahogy a művészetet minden emberi tevékenység csúcsára állítod, szemmel láthatólag léha és téves dolgokat beszélsz. Nem fontosabb, komolyabb dolgok-e a kor nagy problémái, a világpolitika, a szocializmus küzdelmei vagy akár csak a saját megélhetésed, a saját szerelmed is ama játszó és mesélő művészetnél? Nem akkor fontos és izgató-e a művészet is, ha ezekre vonatkozik? A te művészeted csak játék, Sokrates, de emitt a megélésről van szó.

Sokrates: Valóban, emitt csak a megélésről van szó. De vajon az élet csak arra való, hogy megéljünk? Ha a legmagasabb dolog volna az életben megélni, akkor nem volna érdemes megélni. Szomorú cirkulus volna, ha csak azért élnénk, hogy fenntartsuk életünket és fajunkat. Szerencsére nem így van. Mindannyian érezzük, hogy élni érdemes és érdekes, mert az életben élvezetek, azaz új érzések jöhetnek (a szó egy tágabb értelmében minden új érzés élvezet és életérték) és addig érdemes élni, míg ilyenek jöhetnek. Ezeknek az új érzéseknek kedvéért érdemes életünket fönntartanunk és érdemes jó politikát csinálnunk nagyobb jólétünkre, hogy gondtalanul élhessünk művészi életet.

Phaidros: Szerinted tehát a művészet az élet célja?

Sokrates: Hogy felelhetünk arra a kérdésre, mi az élet célja? Nézzük az élő lények természetes törekvéseit. Az első kétségkívül életüket és fajukat fönntartani. Ezt épp oly joggal nevezhetem eszköznek, mint célnak. Ami marad új érzéseket érezni és kelteni, új dolgokat látni és alkotni, az aktiv és passzív művészet, a szó legtágabb értelmében.

Phaidros: A létért való küzdelem tehát nagyon alárendelt dolog?

Sokrates: Ellenkezőleg, a létért való küzdelem főmotívuma az életnek. Minden ami van, elsősorban lenni akar, de ez nem elég neki, több és más akar lenni, nőni behatolni abba is, ami nem ő, hatni, változtatni. Ez a törekvés pedig legelemibb formájában is összeütközés harc. Mennél jobban él valami annál harcosabb. S ki hasznos a harcban? Az erős, aki több változást képes okozni.

Phaidros: Ez már egészen a Nietzsche morálja.

Sokrates: Ez a Nietzschéét magában foglalja mint részét.

Phaidros: De nézd csak Sokrates. Ha az életnek célja és természetes törekvése ez a folytonos változás újítás és harc, akkor hogyan magyarázod meg a morálnak létezését? Hogy lehet, hogy az emberi életben kifejlődött egy törekvés ép e nagy harc ellen? Egy törekvés, amely az élettel ellenkező irányban, csak békére, halálra vinne. A morál, mely ellensége a harcnak, az az örökké újító, elégedetlen, változtató gyűlöletnek engedetlenségnek, szabadságnak, az új érzéseket, kéjeket teremtő szabad művészetnek; az életet sokszorozó szerelemnek, minden gyönyörűségnek. Az élet ellensége. Hogy magyarázható az önmegtagadás iránya, a kereszténységé s buddhizmusé? a böjt iránya? a puritán erkölcs? S vajon ez az egész erkölcs rossz?

Sokrates: Dehogy rossz. Sőt, ez az életnek egyik legnagyobb értéke. Gondolj először a halál értelmére. Ha mindig ugyanazon lények élnének mennyivel szegényebb lenne a világ, mint így, a folytonos születéssel és halállal! Az élet különböződésének eszköze, nemcsak térben, hanem időben is, ez a születés és a halál.

Phaidros: Az egyénre nézve pedig a halál az élet értéket emeli.

Sokrates: Mint ahogy minden rossz emeli a jó értékét. A rossznak, a fájdalomnak a léte egészen külön tény a világ differenciálódásában, egyenrangú a »tükröződés« vagy az »alkotás« a lélek vagy a művészet létével, és ismét minőségileg különböző azoktól. Megjelenik a világban a nyomósító ellentét, az Isten mellett az ördög. Ez is kell a világhoz, és aki a világot akarja, ezt is akarja, mert mennél többféle érzést, mennél különbözőbb érzéseket akar. A halált, és élni kell a fájdalmat és élvezni, ez az egyetlen állásfoglalás a nagy Rosszal szemben. A rossz hozzátartozik a jóhoz, a Titanic katasztrófája a világ szépségéhez. Mindazon borzasztóságok és rútságok nélkül, amik vannak, szegényebb és csúfabb lenne az élet.

Phaidros: A puritán morálról akartál szólni ó Sokrates.

Sokrates: A puritán morál más állásponton van a fájdalomra nézve.

Phaidros: Az élvezetet rossznak tartja és a szenvedést jónak.

Sokrates: Dehogy, a fájdalmat rossznak tartja és vele együtt az élvezetet. Ez elválaszthatatlan. A puritán morál (nyilván látjuk oly tiszta kifejezéseiben mint a Buddha vagy a Jozafát története) úgy akarja elkerülni a fájdalmat, hogy lemond mindenről, az élvezetekről is, az életről is (de anélkül, hogy a halált választaná, amely mint mondtam, mégis az élethez tartozó dolog.) Helyesen mondtad imént ó Phaidros, hogy a puritán morál az élettel ellenkező irányú, az élet negációja. Az a formája az önmegtagadásnak, mely a pozitív fájdalomban élvezetet talál, már közeledés az életszerető erkölcshöz, mint a középkor atyja a művészi reneszánsznak.

Phaidros: Kétféle erkölcs van hát, ó Sokrates. Emlékszel-e Kalliklésre? Hajdan ő képviselte előtted az életszerető erkölcsöt. Már akkor milyen világos volt ez a dolog. Az elnevezések változtak azóta, de az ellentét ugyanaz maradt, Heine görög és zsidó erkölcsnek nevezte. Nietzsche ura és rabszolga morálnak.

Sokrates: Valóban ez az ellentét örök és a világtörténetet ebből a szempontból lehetne megírni. De figyelj arra ó Phaidros, hogy a két érzésmód amire gondoltunk, végletes és tiszta alakjában csak értelmi konstrukció bizonyos irányoknak ideális asymptotája. A világosság kedvéért szerkesztettük meg, a valóságban tisztán nem találhatjuk. A valóságban a kettőnek különböző vegyülékeit találjuk, ezer meg ezer fokozatban, hol az egyiknek, hol a másiknak túlsúlyával. S valóban könnyű belátni, hogy az abszolút élet éppoly lehetetlen, mint az abszolút élettagadás.

Phaidros: Az egyik csupa tarkaság, különbség, egyenlőtlenség, változás, harc, erkölcstelenség, a másik egyformaság, lemondás, demokrácia, béke, erkölcs, az egyik a gyökeres pluralizmus, a másik a monizmus. Értelek Sokrates. Milyen különös vegyülék például a mai úgynevezett természettudományos világnézet a maga monizmusával, demokráciájával, békevágyaival, művészet ellenességével, s a másik oldalon a szabaderkölcs hirdetésével.

Sokrates: Élettagadás felé hajlik a buddhizmus, az én régi tanom, Spárta, a stoicizmus, a régi kereszténység, a puritán protestantizmus, a szocializmus, a monizmus, Schopenhauer, Tolsztoj tana, az egységesítő tudomány. Az élet felé Athén, a tarka művészi ököljogos középkor a reneszánsz, katolicizmus, a romanticizmus, Nietzsche, a művészet. Az egész világtörténeten végig kísérhetjük e két nagy irány harcát. S mindig az élet erkölcsét követtűk, az ellenkezőjét hirdettük inkább.

Phaidros: Hát most már felelj nekem ó Sokrates, előbbi kérdésemre és magyarázd meg az élettagadó erkölcs létezését. Hogyan lehetséges, hogy egy szellemirány, mely az élet irányával ellentétes, felmerülhetett és jónak tűnik fel?

Sokrates: Ennek a szellemiránynak alaptünete a szemérem. Némely primitív népek szemérme, mely nem engedi őket tanuk előtt étkezni (Stanley beszél erről) már az élet legegyszerűbb törekvését, az önfenntartást is szégyennek találja. A nemi szemérem, a költő a művész szemérme, (mely a kezdő költőnél ép oly erős, mint a szűzeknél) a társadalmi szemérem, mely az önzés, a harc, az arisztokratizmus uralmát békés, erkölcsös demokrata formákkal leplezi el, a szeméremnek az a formája, amelyet lelkiismeretnek neveznek, mind megegyezik abban, hogy az élet valamely természetes iránya elleni lelki visszahatás, visszadöbbenés. És ez minden léleknél meg van. S ellentétben a szeméremmel áll a vágy az élet irányában.

Phaidros: Ez igaz.

Sokrates: Ebből azt látod ó Phaidros, hogy a szemérem és az egész puritán erkölcs a lélek ellenkezése az élettel szemben, amely arra szolgál, hogy az életet mint bűnt még izgatóbbá tegye, mint a szemérem izgatóbbá teszi a meztelenséget. Ezt az egész lelki visszahatást az élet teremté, a saját ellentétéül és izgatójául, a differenciálódásnak az a módja teremté mely ellentéteket teremt s melyről előbb beszéltünk, mely a halált, a fájdalmat teremté.

Phaidros; Ó Sokrates te folytonos hypostasissal dolgozol és úgy beszélsz az életről, a differenciálódásról mintha élő teremtő valóság, nem elvonás volna.

Sokrates: Ez csak szólásmód, másképp nehéz kifejezni. Tehát, amint mondtam, az erény arra való, hogy megadja a bűn értékét, mint ahogy a halál az életét, a kín a kéjét.

Phaidros: Ez erkölcstelen filozófia.

Sokrates: Éppen nem. Hisz az egészet megfordítva és elmondhattam volna az élettagadást, a szemérmet, a békét, az erényt tüntetve fel úgy, mint a lélek természetes kezdeti irányát. Sőt az egész természetben a differenciálódás helyett az egységesülés irányát tüntethettem volna fel alapiránynak, melynek hiszen meg kell lenni, máskép nem volna lehetséges a tudomány, mely a természetet folyton egységekre redukálja, csodák helyett a halál irányát, melyet a Clausius-féle elv fejez ki. Megmutattam volna, hogy ez az irány, mint minden irány csak akkor képzelhető, ha van egy ellenkező irány is, mely emennek az értékét megadja, és ez a Vágy (az újra) a Vágy, amelyből származik az idő, mint Plotinos kimutatta, az idő, mint a legyező, mellyé a világdifferenciálódás szétvetődik. Ekkor a vágy lesz az ellenség, mely a béke irányának útjában áll, mely harcot teremtve a békét édessé értelmessé teszi. Ekkor a bűn lesz csak arra való, hogy az erény értékét megadja. Végelemzésben a két világnézet közti választás konvenció dolga, mint a geometriák közti.

Phaidros: És mért választottad a másik kiindulást ó Sokrates?

Sokrates: Mert tudtam, hogy ez neked jobban fog tetszeni.

Phaidros: Ó Sokrates te léha nihilista lettél.

Élvezetek M

 

AZ ALACSONY ZSÁMOLY

Yu Gongnak volt egy alacsony zsámolya. Valahányszor le akart ülni rá, egy-egy téglát rakott a zsámoly lábai alá. Később kényelmetlennek találta a téglarakosgatást, és szólt a szolgájának, vigye fel a zsámolyt az emeletre. Amikor az emeleten leült rá, ugyanolyan alacsonynak találta a zsámolyt, mint a földszinten.

- Érdekes, azt mondják, hogy fent magasabb, de én ezt egyáltalán nem veszem észre! - mondta.

[ Klasszikus kínai tanmesék ]

 

 

 

A mester és Margarita

  

Antonio Manta

Eros 366

 

A masszázs

 

 

   

 

 

 

Népi, vallási és egyéb szokások, legendák

 

Változó Világ Enciklopédia

 

Vallási Útmutató és Címtár

 

Vallások naptára

 

 

 

A Hegyi Öreg legendája

A legendás Hegyi Öregről és a szolgálatában álló aszaszinokról Marco Polo, a híres középkori Kína-utazó is hírt adott. Beszámolójában olvashatjuk, hogy a Hegyi Öreg, igazi nevén Aladdin az Elbrusz hegység két magas része közé zárt pompás völgyben valóságos földi paradicsomot épített ki. A burjánzó kertek körül palotákat és filagóriákat emelt, a csatornákban tej, bor, méz és kristálytiszta víz csordogált, a pázsiton aranyba és selyembe öltöztetett ledér nők sétálgattak. A magas fallal körülvett kertbe természetesen senki sem juthatott be kintről.

Aladdin maga köré gyűjtötte a hegylakók fiait, nap mint nap Mohamed Paradicsomáról és saját hatalmáról beszélt nekik, megígérve, hogy ő bejuttathatja őket oda. Így is tett...

A teljes szöveg

 

Deszpoina: Poszeidón és Démétér leánya, Areión testvére, nimfa, aki Démétér és Poszeidón híres lónászából született.

Görög istenek

AJÁNLOTT IRODALOM: Cox, George William: Görög regék, 1991.

 

 

 

 

A jövendő évezred közössége,

egy új hit jegyében

 

365+1 legenda

 

   

 

 

 

A nap

a Változó Világban

 

 

Olvasd a Változó Világot!

Írd is!

Könyvírási pályázat

Íróiskola

 

Változó Világ blog

 

 

 

1811. október 21-én mondta Talleyrand – nem tudni, anyagi helyzete miatti kétségbeesésében-e, vagy politikai éleslátásától indíttatva – a következő mondatot: "Ez az egész egy Bourbonnal fog végződni". Pedig néhány héttel korábban Napóleon Trianonban ezt mondta Talleyrand-nak: "Maga egy ördöngös ember! Kénytelen vagyok magával az ügyeimről beszélni, kénytelen vagyok magát szeretni". De Talleyrand nem tudta megbocsátani az őt ért korábbi sértést. Tanácsait (Lengyelország függetlenségének helyreállítása, az osztrák–francia szövetség, Spanyolország azonnali kiürítése) a császár nem fogadta meg.

 

VÁLTOZÓ VILÁG 13.

Talleyrand

 K     R     M 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 év!

A legszebb

A legédesebb

A legizgalmasabb

A Nagy Év könyve

Segíthetünk?

Falum követe

 

Kiadói szolgáltatások

 

 

   

 

 

 

Ismeretek, érdekességek, rendezvények, programok

 

 

Múzeumi rendezvények

 

Szám-blog

 

 

 

294. tétel az igazságról

Az ész bajjal jár. (Gribojedov)

Az igazság

 

 

Programajánlatok

PORT.hu

EST.hu

TeleProgram

Index

Pesti Műsor

 

 

Hasznos tudnivalók

Ovulációs naptár

 

   

 

 

 

Tanácsok,

hasznos tudnivalók

 

Hasznos tudnivalók

Használati útmutatók

 

 

 

Ne feledd: minden hír egy kicsit eltorzítja a valóságot.

1001 tanács

Készíts leltárt igényeidről!

Készíts leltárt igényeidről! Egy komoly, őszinte és teljes leltárt. Így tudod tudatosítani magadban, mi az, ami valóban fontos, és mi az, ami kevésbé. A feladat azért nehéz, és azért jelentős, mert sokszor nem vagyunk kellően tisztában azzal, mire van igényünk. Igényeink pedig vannak, és általában erősek. Erősek, de általában rejtőzködnek, mi magunk sem ismerjük eléggé...

A teljes szöveg

Életútmutató

 

 

 

Az élet útmutatója

A boldogság

A kompetencia

A tehetség

egészségKALAUZ

 

 

   

Ajánlott irodalom

 

 

 

 

 

 

 

500 zen és klasszikus haiku

Bradbury, Ray: Fahrenheit 451, 2003

Dolto, Françoise: A gyermek és az öröm, 2002

Évszakok, Négyszer negyven haiku, 2003

Lévi-Strauss, Claude: Szomorú trópusok, 1979

Macuo Basó: Százhetven haiku, 1998

Rácz Zoltán: Családi és társadalmi ünnepek, 1964

 

 

 

Az olvasás

A könyvek

Mutasd meg könyvtáradat...

A közkönyvtárak

A szakkönyvtárak

Az iskola-könyvtárak

Könyvesboltok

Könyvszigetek

Könyvesfalu

 

         

 

 

   
Hírek
 

 

 

Hír? Az mi?

 

Google hírek

 

 

 

1848

 

1949

1970

1980

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023

 

 

 

Hírhinta

 

 

 

MTI

Szin-Hua

Reuters

AP

TACC

Még 120 nagy hírügynökség

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

CHANGING WORLD | LE MONDE CHANGEANT | СВЕТЪТ В ПРОМЯНА

Flag Counter

2010. június 20-én telepítve.

  

Kezdő oldal

Olvasószolgálat

Médiaajánlat

Impresszum

Parvis

Teszteld internetkapcsolatod sebességét!

 

 

VÁLTOZÓ VILÁG

1995 óta

EMBERHIT

2001 óta

ÚTMUTATÓ

1991 óta

VVM

1992 óta

MOST, VALAMIKOR

Az idők kezdete óta

APEVA

Az idők kezdete óta

 

© Változó Világ, 2023