1995 óta
|
1991 óta |
1992 óta |
1992 óta |
Az idők kezdete óta |
|
|
|
Támogatásod? |
Használati útmutatóVevőtájékoztatás | Fogyasztói kultúra | Fogyasztóvédelem | Kereskedelem | Életmód | Jog
![]()
Egyéni keresés
Ez, és az összes többi útmutató, címtár, lexikon elektronikus formában vagy nyomtatásban, tetszőleges formátumban és példányszámban, igény szerint szerkesztett, bővített tartalommal, kereskedelmi, belső (magán) használatra vagy reprezentációs célra.
|
|
|
A Változó Világ a YouTube-on, a Facebookon, a Pinterest-en. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Egy átlagos magyar háztartásban 18 gép és berendezés található: tűzhely, porszívó, hűtő, mosógép, több rádió készülék, tv, videó, varrógép. Ma már nem ritka a számítógép sem. Vannak egyszerű és igen bonyolult gépeink. Általában ezek a gépek és berendezések sokkal többet tudnak, mint amit megszoktunk tőlük. Ahhoz hogy többet hozzunk ki belőlük, netán ahhoz, hogy kijavítsuk az egyszerűbb hibákat, szükségünk van a gép használati útmutatójára... De kivel nem esett meg, hogy tűvé teszi a lakást, és sehol sem találja azt a bizonyos használati útmutatót? Az is megesik, hogy külföldről hozunk el egy modern, okos – vagy éppen csak olcsó – berendezést, természetesen magyar nyelvű útmutató nélkül, vagy netán ajándékba kapjuk, használtan vesszük meg – egyáltalán útmutató nélkül. Ilyenkor segíthet szolgáltatásunk!
Ehhez elég
– ha még
nem regisztráltál, regisztráció
Ha a használati útmutató (még vagy már) megvan, de nem ad választ valamilyen jogos kérdésedre, akkor ez utóbbit is szívesen továbbítjuk a gyártóhoz, vagy közzétesszük egy megfelelő fórumon! Az akció sikeréért mindent elkövetünk, de az elsősorban a gyártó, a forgalmazó, a kereskedő, illetve az érintett vevőszolgálatoktól, márkaszervizek együttműködési készségétől függ, ezért garanciát nem vállalhatunk. Minden megkereséssel érdemben foglalkozunk, haladéktalanul megtesszük azt, ami az adott esetben célravezető. Ugyanakkor nem tudjuk külön nyugtázni a kérés megérkezését, tájékoztatást adni a keresés állásáról stb. Ha látható, hogy nem lesz azonnali eredmény (például a keresett útmutató nincs meg gyarapodó archívumunkban), annak paramétereit kitesszük a lenti "körözési" listára.
|
Ha vásárolni szeretnénk... porszívót... klímát...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szolgáltatásról |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szolgáltatás ingyenes! A szolgáltatás kezdettől fogva ingyenes, és szándékunk szerint az is marad. Ezért viszont sokat számít minden szakmai és anyagi segítség.
Támogathatod munkánkat kisebb-nagyobb
pénzbeni adománnyal!
Ha érdekel, tetszik ez a munka, közreműködhetsz mint önkéntes (otthonról). Szolgáltatásunk kezdete, 2001. január 15. óta 2015. március 27-ig több, mint 15 ezer megkeresés érkezett. Sajnos csak az esetek harmadában-negyedében tudtunk segíteni (ezen belül sokszor csupán idegen nyelvű útmutatóval).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha a gyártó nem tud segíteni... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amíg nem tudjuk beszerezni az érintett gyártótól vagy forgalmazótól a keresett útmutató, közzétesszük azok listáját - abban a reményben, hogy egy látogatónk gyorsabban tudna segíteni... Előre is köszönjük!
|
Az alábbi termékek – lehetőleg magyar nyelvű – használati útmutatóját keresik látogatóink
Látogatóink leveleiből A S... H...-nál már érdeklődtem, ahol készséggel álltak rendelkezésemre, miszerint 40 ft+áfa/oldal áron kaphatok új leírást hozzá, mellékesen, kb. 130 oldalról lenne szó. Sajnos nem tudok rá ennyi pénzt szánni, mivel GYES-en vagyok, mellesleg igazságtalannak is tartom ezt az eljárási módot. Segítségüket előre is köszönöm. N.-né M. Viola
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tisztázzunk néhány fogalmat! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tanulmányokat kínálunk, keresünk, közvetítünk, bármilyen témában!
|
Minden, amiért fizetünk, három kategóriába sorolható: termék, szolgáltatás vagy jog. A terméknek van gyártója (ha az külföldi, akkor őt egy hazai importőr vagy forgalmazó képviseli, helyettesíti), a szolgáltatást szolgáltató nyújtja, a jogot a jogtulajdonostól szerezzük. Ezek (gyártó, szolgáltató, jogtulajdonos) és a vevő közé rendszerint kereskedő (bizományos, közvetítő) jelenik meg, ami egy sajátos szolgáltatás. Ami a vevő (más szóval: vásárló, fogyasztó) számára fontos: amikor valamiért fizetünk, számos jogot is szerzünk:
Ami nekünk jog, az a másik fél számára kötelezettség, csakhogy nem mindig kézenfekvő az, hogy ki a másik fél. Bizonyos kötelezettségek a kereskedőt, más kötelezettségek csak a gyártót terhelik. Magyarországon, ha mindenkit, így az egyéni vállalkozókat is figyelembe vesszük, közel 3 millió termelő, több mint 2 millió kereskedő és közel ennyi szolgáltató van, ezek egyenkénti bemutatása tehát irreális feladat - csupán az országos telefonkönyv tartalmazza ezt a világot, egy-egy cím erejéig - azt is számos hiánnyal és pontatlansággal. Ennek ellenére nem fölösleges megemlíteni néhány példát, hiszen a legnagyobbakkal szinte mindenki találkozik, a legjobbakat pedig azért is fontos ismernünk, hogy az elvárásainknak legyenek példái, viszonyítási pontjai.
Gyártók Audi Hungaria – Társadalmi felelősség Forgalmazók Kereskedők Szolgáltatók Pannon – Tudásbázis | Társadalmi felelősség | Etika | Díjak
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ajánlások |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Milyen a jó vevőszolgálat? 1. Először is, ha van. 2. Ha könnyű megtalálni. 3. Ha nem kell bosszantóan hosszú ideig várni a sorban. 4. Ha ott ki is próbálják a megvásárolt készüléket. 5. Ha ott helyben biztosítják a használati útmutatót, garancialevelet stb. 6. Ha szóban is elmondanak néhány fontos és hasznos információt, figyelmeztetést. 7. Ha gondosan becsomagolják az árut. 8. Ha kedvesek és udvariasak, de nem bizalmaskodnak. 9. Ha minden, különösen a váratlan, szokatlan helyzetekben is szolgálatkészek. 10. Ha telefonon is elérhetők, az emailekre is válaszolnak.
Milyen a jó használati útmutató? 1. A használati útmutató készüljön magyarul, jó nyelvezettel. Minden esetben, de különösen ha idegen nyelvű anyag fordítása alapján készül, gondoskodni kell nyelvi lektorálásról. 2. A használati útmutató legyen jól olvasható. A használt betűk nagysága általában 8 pontnál, a kiemelt információknál, figyelmeztetéseknél 9 pontnál kisebb ne legyen. Kerülni kell minden egyéb az olvashatóságot zavaró megoldást (színes vagy grafikus háttér, színes vagy szokatlan típusú betűk. 3. A vevőnek legyen lehetősége még vásárlás előtt áttanulmányozni a használati útmutatót. 4. A gyártó és a kereskedő gondoskodjék a használati útmutató pótlásának lehetőségéről. 5. A használati útmutató legyen tárgyilagos és szakszerű. A reklámot és a tájékoztatást tudni kell szétválasztani.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Néhány gyöngyszem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ha a porszívó meghibásodik, kérjük, hogy hívjanak elektromos szakembert, vagy az illetékes szerviz alkalmazottját a javításhoz... Az óra gondozása: Ámbár az óra úgy van tervezve, hogy sikeresen ellenálljon a normál használat közben jelentkező rázásnak, ennek ellenére nem ajánlatos, hogy durva bánásmódnak, kézi ütésnek tegye ki, vagy hogy kemény felületre leejtse. Kerülje a szíj túlságos meghúzását, csak annyira húzza meg, hogy az ujját be tudja dugni a szíj alá... MAG [Ez a magyar nyelvű ismertető jelzése] Ha a tápkábel megsérült, a veszély elkerülése ki kell cseréltetni a gyártóval, annak értékesítés utáni szolgálatával vagy hasonló képesítéssel rendelkező személlyel.
Ki ne találkozott volna már efféle szövegekkel. Ha ráakad hasonlóra, kérjük, küldje be. Derüljünk együtt!
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ajánlott irodalom |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bradbury, Ray: Fahrenheit 451, 2003 Dolto, Françoise: A gyermek és az öröm, 2002 Évszakok, Négyszer negyven haiku, 2003 Lévi-Strauss, Claude: Szomorú trópusok, 1979 Macuo Basó: Százhetven haiku, 1998 Rácz Zoltán: Családi és társadalmi ünnepek, 1964
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X |
Hirdet? X |
Tedd intelligenssé budapesti címedet! Ha saját weboldaladon feltünteted címedet, tedd az utca (út, tér stb.) nevét linkké, amely az utca weboldalára mutat*. Íme egy példa: Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Budapest, Pozsonyi út 56. Ingyenes lehetőség! Ezzel előzékenyen megkönnyíthetjük partnereink tájékozódását. Ha utcádnak még nincs saját weboldala, igényedet jelezd a szerkesztőségnek, és az pár napon belül elkészül! Megrendelhető céges kivitelben |
|
|
X |
Hirdet? X |
1995 óta
|
1991 óta |
1992 óta |
1992 óta |
Az idők kezdete óta |
|
CHANGING WORLD | LE MONDE CHANGEANT | СВЕТЪТ В ПРОМЯНА
|
|
Változó Világ, 2023 |